Mass Gainer, en typ av protein men ändå så annorlunda från vassleprotein. Även om de båda kan stöd i din kondition, de är långt ifrån utbytbara. De två kosttillskott skiljer sig i deras näringsprofiler. Vassleproteiner används främst för att bränna fett medan Mass vinnare används för bara ett syfte-att vinna. Ta reda på vilken som passar dina behov bättre med vår guide om skillnaden mellan massa Gainer och vassleprotein.

Vad är vassleprotein?

Erhålls som en flytande biprodukt i mjölk, vassle är den renaste formen av protein som finns. Rik på aminosyror och proteinsyntes, det stimulerar muskeltillväxt och återhämtning. Vassleprotein indelas i tre huvudkategorier: vassleproteinisolat, vassleproteinkoncentrat och vassleproteinblandning. Dessa är lätta att smälta och få snabbt ut i blodomloppet.

Veta mer om: Vad är vassleprotein
Näringsvärde för vassleprotein

Servering – 25-50 GM
Protein – 24 GM
Kolhydrater – 3 GM
Fetter – 1 GM
Kalorier – 100 – 150 kcal

Fördelar med vassleprotein

Användning: det är en ren form av protein, som hjälper till att minska vikt och bygga muskler. Det fungerar också som en energikälla för att öka uthållighet och uthållighet.
Matsmältningen: det blir smält lätt och kontrollerar hunger.
Hälsa: det kan bidra till att minska blodtrycket och diabetes.
Smak: det finns ‘ N’ antal smaker som finns på marknaden. Det löser sig väl med både mjölk och vatten.

Veta mer om: fördelar med vassleprotein

Veta mer om att få muskler med vassleprotein här

Vet hur du kan använda vassleprotein för viktminskning
Biverkningar/nackdelar med vassleprotein

Matsmältning: överdriven konsumtion av vassleprotein kan orsaka problem som illamående, smärta, uppblåsthet, kramper, flatulens och diarré.
Varför ska du konsumera vassleprotein?

Vassleprotein bränslen din kropp med rent protein för att bygga muskler och skära ner fett. Det rika innehållet av aminosyra som finns i vassleprotein stimulerar tillväxten av nya muskelvävnad. Så, om du letar efter något som förstärker din lutande process, då vassleprotein är svaret.
Vad är en massa Gainer?

Ungefär som vassle, massa vinnare är också kosttillskott. Skillnaden mellan vassle och massa Gainer är dock främst i deras kolhydrat-och fetthalten. Mass vinnare är rikare i kalorier som resulterar i massiv viktökning. Det är den mest populära bland kroppsbyggare och idrottare.

Kolla in: bästa massa Gainers i Indien
Näringsvärde av massa Gainer

Servering – 25-50 GM
Protein – 58-391 GM
Kolhydrater – 3 GM
Fetter – 1 GM
Kalorier – 100 – 150 kcal

Fördelar med Mass Gainer

Användning: det främjar kaloriintag som snabbt utvecklar kroppsmassa, vilket gör det lämpligt för att “få” fas under en fitness regim. Det förbättrar också prestanda under ett träningspass och stöd i muskeltillväxt och återhämtning.
Hälsa: de är en bra blandning av olika vitaminer och mineraler som ger näring till din kropp för att hålla den frisk och passform
Matsmältningen: fibrer som finns i massa vinnare hålla dig borta från att vara uppsvälld och förbättra matsmältningen.

Biverkningar/nackdelar med massa Gainer

Vikt: överdrivet intag av massa vinnare kan resultera i ansamling av extra fett som kan göra dig överviktig, om inte regleras genom träning.
Dehydrering: Mass Gainer har en betydande mängd kreatin och koffein som kan resultera i uttorkning när blandas.
Smak: Tyvärr, massa vinnare är inte en fröjd för dina smaklökar. Vissa har en flinkande smak, och vissa lämnar en eftersmak.
Sömnlöshet: koffein som finns i Mass vinnare kan orsaka sömnlöshet.

Varför ska du konsumera massa Gainer?

Vissa människors metabolism fungerar på ett sätt som de bara inte kan få vikt även om de vill och hamna ser för mager för sin ålder. Mass vinnare öka intaget av kalorier för att hjälpa till att lägga bulk och vikt till din kropp på ett hälsosammare sätt.
Vassleprotein vs massa Gainer: vilken ska du ta?

Vassleprotein eller massa Gainer, vilket är bättre? Det beror på det mål du är villig att uppnå. De som vill hålla sig till att gå upp i vikt och träning för att uppnå detta drömska kropp bör välja massa Gainers. Medan de som vill skära ner på fett och bara arbeta på sina muskler bör plocka vassleprotein.

Mass Gainer vs Whey protein – vad är skillnaden?